חיפוש באתר

ועדה פיזית

סיכום ועדה פיזית מתאריך 11.5.20

סיכום ועדה פיזית מתאריך 11.5.20

להורדת הפרוטוקול לחצו כאן

 

נושא - מנהרה להולכי רגל - צומת בייט הרצל לכיוון שערי צדק

חברי הועדה:
דני טאובר- יו"ר, מיכאל לובלינג, ליאת דופור דרור, רותי עבהאל- שפרנט, אלישבע רגבי, דרור פייטלזון, ערן רזין, ניצה ספיר, אריאלה קורנפלד, גלי טייג ברין
תושבים : סבינה הוניגהוקס, לורה וורטון, מתן כתריאל, גדי עירון


צוות תוכנית אב לתחבורה:

הילה בלומנטל ואמנון אליאן - צוות תוכנית אב
רון לויטס- מנהל הפרויקט, אהוד תייר
מירון כהן -אדריכל הפרויקט

אמנון נותן רקע:

אין התנגשות עם כביש 16,

גובה המנהרה 3 מ' ויותר, רוחב: 5 מ'

רון מציג:
ירידה מתחת מאזור יד שרה
מי מתחזק? עוד בדיונים...ברור שבית החולים יעשה עבודה יותר טובה. בהתחלה אמרו שיקחו על עצמם.
המנהרה מתחברת לבניין החדש של בית החולים ויהיה אזור מסחרי
בכניסה משדרות הרצל- לומדים מתל אביב ,שם יש סככה קטנה בעיקר כצל לשומר ללא בוטקה, ויהיה מקום להיבדק. בלונדון ובפריז הכניסה פתוחה והשער הוא למטה, והשאלה היא כיצד יראה הגגון.
יורדים כ- 10 מטר למנהרה. אורך המנהרה הוא 140 מטר.
יש תב"ע למנהרה כחלק מבית החולים שעשו הקולקרים בתווי הזה.
גדי- שלא יכנס לתחום הדרך

מירון- יבחן עם יועץ תנועה

לורה- נשתלו עצים, מקווה שלא יפגעו.
אלישבע- עובר מתחת בפינת של המגרש שם יש עצים מאוד ותיקים.
מירון- יבדק. עוברים 5-6 עצים

גדי- אנשים שמגיעים מדרום לא ירדו למנהרה אלא ילכו רגלית ויפנו לחדר המיון.
מירון- בניה של ירידה מכיוון מזרח יפגע בעצים הותיקים.
גדי מציע הפרדה מפלסית ויש בעיה של זיהום אוויר בגלל הזינוק בעליה.
מיכאל- המיקום הנוכחי נותן מענה לבאי הרכבת הקלה ולאוטובוסים מכיוון הר נוף ומאזור בייט.
ליאת- מברכת את הפרויקט וראוי שתהיה גישה נוחה להולכי רגל באופן בטוח. לגבי המנהרה נכון לחשוב להכניס תשתיות מתחת לאדמה. לגבי המבנה- אנו בבואנו להר הרצל לחשוב שלא לגמד את הר הרצל.
לבחון את משטר הרוחות שבמקום. לחשוב שהמבנה יהיה שמיש למשתמשי התחבורה הציבורית. 

מירון - נבדוק את משטר הרוחות.
גלי - יש בעיה במעבר החציה בצמוד לזיו. אנשים חוצים בכביש כשמגיעה רכבת
האם ניתן לשים שם בוטקה עם קיוסק.
אמנון- התב"ע אינה מאפשרת מסחר לאורך קו הרכבת.
אלישבע- חוסר הבהירות של מי יתחזק לא מעודד
רותי- האם נעשתה תחזיות למעבר מהצד השני? האם נעשתה בדיקת נפחי תנועה במנהרה?
האי עצמו הוא מעבר חציה - האם יש חלופות להמשך מעבר חציה?
יש התקהלות בחוץ או כהמתנה לתח"צ- צריך לתת לזה מענה .
האם יש חשיבה לתנועת אופניים?
האם משהו בחן את נושא המפלסיות כאלטרנטיבה?

 

גדי- הוספת אזורי מסחר באזור יד שרה. המנהרה מוליכה למרכזון המסחרי ולכן חושב שלא צריך מנהרה אם תהיה הפרדה מפלסית.
דרור- ביחס למבנה - מקום פונקציונאלי לכניסה למנהרה האם הדרגנועים יעבדו בתנאי מזג אויר כאלו? , המקום סובל מרוח חזקה חייבים לקחת את זה בחשבון עם גג.
מה עם הולכי הרגל שבאים מיפה נוף אל שערי צדק ואו לזיו בלי קשר למנהרה. יוכלו להמשיך בתום העבודות.
מה שנחסם זה מהרכבת הקלה משם לרובינשטיין נשאר מקום צר להולכי הרגל שלא משתמשים במנהרה.
מירון: מסכים, מקווה שיוכל להוריד קצת מהכניסה ותשאר 2.5 מטר למעבר.
לורה- מבקשת להתייחס לעניין העצים. 

 

בשלב זה מתחיל דיון פנימי של הועדה הפיזית ללא אנשי תכנית אב לתחבורה.

 

ערן- העמדה היא חיובית, אין הגיון להתנגד לעיריה.
המעבר לאורך המדרכה שלא יחסם ומדרגות החירום להבין במה מדובר.
לנתק ולהרחיק ממרכז החיים.
תחזוקה- זה עניין קריטי - אם בית החולים יתחזק או הקניון יתחזק , אם זה על העירייה זה מועד להזנחה ואז כדאי לרדת מזה. 

מדרגות נעות הן בעיה תחזוקתית.
לוודא שהשורשים לא נפגעים.
אלישבע- נחוץ תכנון הוליסטי של הצומת, התכנון הזה מונע את אפשרויות אחרות. צריך מבט מתכלל.
העצים חשובים- לדרוש בדיקת אגרונום לעצים העתיקים.
ניצה- אי אפשר לדעת מבלי לראות את מערכת השורשים. החפירה עצמה יכולה לערער את העצים אפשר לדרוש כופר - פיצוי נופי.
יצחק- חושב שצריך להציע להם חלופה להוסיף תחנה בכניסה לבית הקברות. 

ערן- לא יקרה, יאט את הרכבת .
אריאלה- הקשר בין המנהרה ליפה נוף חשוב וטוב ועוזר להולכי רגל. מציעה שאנחנו נהיה חלק מהעיצוב של המנהרה בפנים ולקשר אותה לשכונה ולתת הצעות על פנים המנהרה. יכול להיות מקום מרתק. בעד הפרויקט.
זה לא פרויקט גדול על פני הקרקע כרגע , אפילו חושבת שאפשר היה לפתח את הבוטקה. היתרונות עולים על החסרונות. היתה שמחה לעוד אדריכלות …

גדי - צריכים הפרדה דו מפלסית
רותי - הרעיון הוא רעיון טוב וצריך למצוא את המקום הנכון. המבנה תופס את כל אי התנועה , מהלך הולכי הרגל לא הוצג, אולי המיקום של המעבר צריך להיות במיקום אחר. ולא ראינו חלופות נוספות…
הם בתהליך של היתר ורוצים להתקדם מהר. אבל זה בסדר לשאול את השאלות , כמו למשל להעמיד שומר.
להתחיל לדבר על מיקום חדש של תחנת רכבת (ככל הנראה זה לא יקרה) זה לכרוך ביחד פרוייקטים שאינם קשורים זה בזה.
לתכנן את תיכנון המפורט של הצומת אולי תתן מרחב .
לראות את האי פתור , איך חוצים מכל מקום וכל החציות . יש חיבורים של 3 מעברי חציה למסה של הרבה אנשים.
איך שומרים על המנהרה שלא תהפוך למקום מוזנח. 

 

סיכום:
לאחר הצבעה, הועדה תומכת בהקמת מנהרת הולכי רגל לשערי צדק
עולות נקודות שנבקש עליהם התייחסות :
האם יש תכנון כוללני יותר לצומת הזו? האם קיימתנפסלת עתה אפשרות של הפרדה מפלסית?
נראה שהתכנון שהוצג יוצר צפיפות באי התנועה וקרבה לזכות הדרך בצמוד לבניין יד שרה, האם ניתן לעשות שינוי בצומת ?

שאלת תחזוקת המנהרה והאחריות על התחזוקה נראית כשאלה קריטית! (Go / No Go) בפרט לאור הכוונה להפעיל בה מדרגות נעות ומעלית.
כיצד נשמר המעבר הנוח להולכי הרגל בצמתים מסביב שעוברים בסמוך למנהרה ואינם נכנסים לתוכה?
כיצד מבטיחים את קיומם של עצים ותיקים בדופן של זיו?
כיצד מתמודדים עם נושא של משטר הרוחות?
מדרגות מילוט בדופן של זיו - היינו רוצים לקבל את התכנון המפורט יותר

 







רשמו:
גלי ודני




צרו קשר:
מתנסנט חוגים הצהרת נגישות